Ders Tanımları
MKTG 301
Pazarlama araştırmasının firmadaki ve araştırma sürecindeki rolü uygulamalı proje bazında ele alınmaktadır. Bu doğrultuda, araştırma probleminin oluşturulmasını, araştırmanın tasarımını, veri toplama metodunun belirlenmesini, örneklemeyle ilgili konuları, verilerin toplanmasını ve analizini içeren araştırma sürecinin derinlemesine incelenmesini ve uygulamasını içermektedir.
MKTG 401
Global pazarlama fırsatları ve zorlukları; ithalat/ihracat işlemleri; yeni pazarların bulunması ve seçilmesi ve bu yeni pazarlarda kullanılacak pazarlama karması; global pazarlarda küçük ve orta ölçekli firmalarin ve büyük çok uluslu şirketlerin stratejileri.
MKTG 404
Bu ders teori, tartışma ve uygulamayı birleştirerek, inovasyon yönetimine çoklu disiplinli bir bakış açısıyla yaklaşıyor (pazarlama, organizasyon, ve strateji). Bu derste inovasyonun örgütlenmesi, fikir yaratmadan konsept testlerine kadar olan yeni ürün geliştirme süreçleri, dışsal taraflarin katılımı, inovasyon portfolyolarının yönetilmesi ve ürünün piyasaya sürülmesinin yönetilmesi konuları tartışılacak. Bu konular hızlı tüketim malları, hizmet, ve yüksek teknoloji içeren sektörler gibi çok çesitli sektörler ve piyasalar üzerinden tartışılacak.
MKTG 451
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
MKTG 454
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
MKTG 303
Reklam ve Tanıtım, Reklam planlanması ve değerlendirilmesi ile diğer tip tanıtım stratejilerine ve uygulamalarına odaklanır. Bütünleşik pazarlama iletişimleri, stratejik planlama, yaratıcı özet, tüketici davranışı ve iletişim süreciyle ilgili bakış açıları, yaratıcı strateji, medya planlaması ve etkililiğinin ölçülmesi incelenen konular arasındadır.
MKTG 403
Müşteri ilişkileri yönetimi dersi (MİY) firmalarda tüketici odaklı pazarlamanın temelleri ve uygulanması üzerine odaklanmıştır. Müşteri veritabanlarının yaratılması ve sürdürülmesi, müşteri hayat boyu değeri, müşteri ilişkileri yönetiminde kullanılan veri madenciliği teknikleri gibi konular işlenmektedir.
MKTG 450
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
MKTG 453
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
MKTG 456
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
MKTG 302
Tüketici davranışı hakkındaki temel teorileri ve bulguları inceleyerek bunları etkin pazarlama stratejilerinin tasarımıyla ve uygulamasıyla ilişkilendirir. Bireysel karar verme ve tüketicilerin öğrenmesi; kültür, sosyal sınıf, referans gruplar, aile ve duruma bağlı değişkenler incelenen konular arasındadır.
MKTG 402
Stratejik pazarlama planlaması araçlarının pazarlama problemlerinin analizinde uygulanmasını firma, tüketici ve rakabet bakış açısıyla bütünsel ve dinamik bir çerçevede ele alır. Yeni pazarlara giriş ve yeni markaların oluşturulmasındaki stratejilerin yanı sıra mevcut marka sermayesinin korunması ve genişletilmesi ile ilgili stratejileri derinlemesine inceler.
MKTG 432
Ekonomik, sosyal, çevresel ve ahlaki açılar dahilinde ticari kurumların sorumlulukları. Paydaş (ör. tüketiciler, çalışanlar, yatırımcılar vb.) bakış açısı ile kurumsal sorumluluğun itibar ve ticariçıktılar üzerindeki etkileri. Sürdürülebilir ticari sonuçlar için katılımcı iş modelleri ve ortak değer yaklaşımı.
MKTG 452
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
MKTG 455
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.