Ders Tanımları

MGIS 458

Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3

MGIS 495

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:1.5

MGMT 311

osyal girişimcilik, sosyal inovasyon, kurumsal sosyal sorumluluk ve diğer sosyal etki yaratmayı amaçlayan aktiviteler. Bu aktivitelerin yapıları ve fonlanma şekilleri. Sosyal Etki oluşturan örgütsel formların oluşturduğu sosyal ekonomi. Sosyal etkinin yönlendiricileri ve konuyla ilgili trendler. Farklı sektörlerdeki en iyi etki örnekler.

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3

MGMT 401

Strateji oluşturma; endüstri analizi; rekabetçi strateji; firma kaynak ve yetkinliklerinin analizi ve geliştirilmesi; maliyet avantajı ve farklılaşma stratejileri; dikey entegrasyon, çeşitlendirme, coğrafi genişleme gibi kurumsal stratejiler; stratejiyi hayata geçirme; stratejik planlama süreçleri, kurumsal yönetişim, üst yönetici liderlik özellikleri ve örgütsel yapılar; stratejik yenilenme.

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3

MGMT 412

Girişimci fırsatları gözleyen ve onları bulduğunda her tür riski alarak fikrini gerçekleştirmeye çalışan ve karşılığında kazanç bekleyendir. Bu ders yüksek teknoloji alanında bir girişimcinin serüvenini ve uygulamaya dönük bilgileri, kararlılık, azim, hedefe yönelik problem çözme takım oluşturma gibi girişimci nitelikleri ile beraber öğrencilere kazandırmaamaçlamaktadır. Öğrenciler ders boyunca bir fikri finansman almaya hazır bir işletme haline getirecekler ve risk yatırımcılarının önünde sunacaklardır. İş hayatında başarıda önemli bir faktör iş ilişkileridir, bu sebeple konuk konuşmacılar ile bu derste başarılı ve başarısız deneyimlerini paylaşarak yol gösterilmesi amaçlanmaktadır.

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3

MGIS 490

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3

MGMT 310

Ders İstanbul'u bir "Kent Laboratuarı" olarak ele alıp öğrencilere sürdürülebilirlik ve sosyal yaratıcılık kavramlarını verdikten sonra, paydaşların işbirliği ile ortak etki yaratabilmesi, proje yönetimi, sosyal değer yaratılması, sosyal etki ölçümlemesi, iş dünyası ve toplumsal kurumlar arasındaki doğal ilişki konularını ders içi ve saha çalışmaları ile teorik ve uygulamalı öğretecektir. Deneyimsel öğrenme laboratuarı oluşturan ders, Koç Üniversitesi öğrencileri, öğretim görevlileri ve sivil toplum örgütlerini sosyal etki yaratmak amaçlı işbirliğine teşvik edici ve yönlendirici bir platform sağlayacaktır. Ders sonunda, öğrenciler sosyal yaratıcılıklarını artırıcı ve kullanmalarına yönelik gerekli bakış açısına ve donanıma sahip olacaklardır. Ayrıca, öğrenciler gerçek ihtiyaçları anlamak, tespit etmek ve bu ihtiyaçları var olan kaynaklar ile eşleştirerek sosyal etki yaratıcı proje oluşturmayı öğreneceklerdir.

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3

MGMT 395

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:1.5

MGMT 411

Bu derste öğrenciler yeni firmaların nasıl yaratıldığını ve geliştirildiğini öğrenmiş olacaklar. Ders üç modülden oluşacak. İlk modülde, öğrenciler yeni iş fikirlerinin nasıl yaratıldığını, kendi iş fikirlerinin hangi ölçüde gerçek iş fırsatları olduğunu ölçmeyi, etkin girişimcilik takımlarının nasıl kurulduğunu ve ortaklar arasında sözleşmelerin nasıl yapıldığını öğrenecekler. İkinci modülde, öğrenciler girişimci firma iş stratejilerinin, pazarlama stratejilerinin ve iş modellerinin nasıl oluşturulduğunu öğrenecekler. Son olarak, üçüncü modülde öğrencilere finansal planlarını geliştirme ve firma değerleme ve yatırımcı ile pazarlık yapma gibi girişimcilik finansının temel prensiplerini öğrenme konusunda yardımcı olacak. Teknoloji odaksız, düşük teknoloji ya da yüksek teknoloji odaklı bir iş kurmak, yeni kurulmuş firmalarda çalışmak, ya da melek yatırımcı veya risk yatırımcısı olmak isteyen öğrenciler bu dersten önemli öğrenim faydaları edinebilirler.

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3

MGMT 422

Bu ders perakende de ürün yönetimi konusunu teorik anlatımın yanı sıra uygulamalı iş vakaları ve bir simülatör yardımı ile öğretmeyi amaçlamaktadır. Ürün yönetimi konusunun teknik kavramlarından sonra, ürün ağacı planlama, fiyatlama, bütçeleme, bunların mağaza içi alışveriş davranışları üzerine etkileri, ürün ağaçlarını geliştirme ve tanıtma ve satınalma süreçleri ile ilgili konuları tartışılacaktır.

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3

MGIS 459

Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3

MGMT 306

Çeşitli sektörlerde ve işlerde çalışan insanların performansı ve refahı ile ilgili sorunlara ve çözümlere eleştirel değerlendirme. Değişen istihdam eğilimleri (örn. esnek işgücü) ve işyeri uygulamaları (örn. esnek çalışma düzenlemeleri). İş ve örgüt psikolojisi bilim ve uygulamalarının BM sürdürülebilirlik hedefleri çerçevesinde ele alınması (örn. cinsiyet eşitliğini artırmaya yönelik eleman seçme yöntemleri).

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3

MGMT 360

Sosyal girişimciliğin tarihçesi. Sosyal girişimcilik alanındaki yeni yaklaşımlar ve gelişmeler. Sosyal girişimcilik teorileri. Dünyadaki çeşitli sosyal girişim örnekleri. Sosyal girişimcilerin karşılaştığı zorluklar ve fırsatlar. Türkiye’de sosyal girişimcilik.

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3

MGMT 402

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3

MGMT 421

Bu ders perakende yönetimine detaylı bir bakış açısı yaratmak üzere kurgulanmıştır. İçeriği global perakende de yer alan büyük oyuncular ile farklı format ve kanallarda öne çıkan firmaların gerçek örneklemeleri ile oluşturulmuştur. Perakendede strateji ve rekabetçi avantajın temel prensipleri ile başlayan ders, bu temel ilkelerden hareketle perakende yönetimi hakkında 360 derecelik bir anlatım içermektedir. Öğrenciler, müşteri olarak dışarıdan yorumlayabilecekleri yer, ürün, servis, iletişim ve değer konularının yanısıra şirketlerin dışardan görünmeyen yönleri olan teknoloji, lojistik ve satın alma konularında da bilgi sahibi olacaklardır.

CASE - BUSAD
Lisans
Kredisi:3