Genel Bakış
Prof. Gürhan-Canlı, tüketici davranışı alanında araştırmalar yapmakta olup tüketici bilgi işleme ve deneyimlerine odaklanmaktadır. Araştırmaları genellikle marka imajı, kurumsal imaj, kurumsal sorumluluk ve menşe ülke bilgisi gibi önemli yönetimsel konuları ele almıştır ve daha yakın zamanda tüketici-teknoloji etkileşimine odaklanmıştır. Doktorasını 1997'de New York Üniversitesi, Stern İşletme Okulu'nda tamamlamıştır. Koç Üniversitesi'ne katılmadan önce, 2003 yılında öğretim üyesi olarak görev yaptığı Michigan Üniversitesi, Ross İşletme Okulu'nda sürekli görevli olarak bulunmuştur. Çeşitli akademik dergilerde birçok makalesi yayımlanmıştır, ödüller almış ve önde gelen dergilerin alan editörlüğü/yardımcı editörlüğünü yapmıştır. Şu anda International Journal of Research in Marketing, Journal of Consumer Psychology, Journal of International Marketing ve Journal of the Academy of Marketing Science dergilerinin editöryal inceleme kurullarında yer almaktadır. Koç Üniversitesi'nde İşletme Yüksek Okulu Direktörü, İdari Bilimler ve Ekonomi Fakültesi Dekanı, Akademik İşlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Vekaleten Rektör olarak görev yapmıştır.
Yakın ve Seçkin Yayınlar
Lefkeli, Deniz, Mustafa Karataş, ve Zeynep Gürhan-Canli (yayımlanacak), “Sharing Information with AI (vs Human) Impairs Brand Trust: The Role of Audience Size Inferences and Sense of Exploitation,” International Journal of Research in Marketing.
Lefkeli, Deniz, Dilan Tulan, ve Zeynep Gürhan-Canli (2022), “Being Observed in the Digital Era: Conceptualization and Scale Development of the Perception of Being Observed,” Psychology and Marketing, Cilt. 39, Sayı 10, 1992-2008. https://doi.org/10.1002/mar.21713.
Hayran, Ceren, ve Zeynep Gürhan-Canli (2022), “Understanding the Feeling of Missing Out: A Temporal Perspective,” Personality and Individual Differences, Cilt. 185, 111307. https://doi.org/10.1016/j.paid.2021.111307.
Lefkeli, Deniz, Yagmur Ozbay, Zeynep Gürhan-Canli, ve Terry Eskenazi (2021), “Competing with or against Cozmo, the Robot: Influence of Interaction Context and Outcome on Mind Perception,” International Journal of Social Robotics, 13, 715-724. https://doi.org/10.1007/s12369-020-00668-3.
Karataş, Mustafa ve Zeynep Gürhan-Canli (2020), “When Consumers Prefer Bundles with Non-Complementary Items to Bundles with Complementary Items: The Role of Mindset Abstraction,” Journal of Consumer Psychology, Cilt. 30, Sayı 1, 24-39.
Araştırma Alanları
Bilgi İşleme , Kısıtlar , Tüketici Davranışı , Kurumsal Marka İmajı , Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik , Tüketici Gizliliği , Zihniyetler , DeneyimlerEğitim
Doktora, New York Üniversitesi
Yüksek Lisans, Boğaziçi Üniversitesi
Lisans, Boğaziçi Üniversitesi
Ödüller
Koç Üniversitesi Üstün Öğretim Ödülü
Üstün Öğretim Ödülü
Amerikan Pazarlama Derneği Kış Eğitimciler Konferansı En İyi Makale Ödülü
Ulusal Pazarlama Dergisi Üstün İnceleyici Ödülü
İdari Bilimler ve Ekonomi Fakültesi Üstün Öğretim Ödülü
Tüketici Araştırmaları Dergisi Üstün İnceleyici Ödülü
Tüketici Araştırmaları Dergisi Üstün İnceleyici Ödülü
BBA Öğretim Ödülü Adayı
Herman E. Kroos Ödülü
New York Üniversitesi Üstün Öğretim Ödülü
Amerikan Pazarlama Derneği Doktora Konsorsiyumu Üyesi