Profile picture

Nükhet Harmancıoğlu

Prof. Dr.
İşletme - Pazarlama

Genel Bakış

Nukhet Harmancıoğlu, Koç Üniversitesi İdari Bilimler ve Ekonomi Fakültesi'nde Pazarlama Profesörü olarak görev yapmaktadır. Daha önce Bilkent Üniversitesi, Ankara (2007-2008) ve Suffolk Üniversitesi, Boston, MA (2006-2007) gibi yerlerde Yardımcı Doçent olarak çalışmıştır. Marshall İşletme Okulu, Güney Kaliforniya Üniversitesi (Sonbahar 2008), Haas İşletme Okulu, California Üniversitesi, Berkeley (Sonbahar 2014) ve Macquarie İşletme Okulu, Avustralya (Yaz 2019) gibi yerlerde ziyaretçi olarak bulunmuştur. Doktora derecesini Michigan Eyalet Üniversitesi'nden almıştır. Araştırmaları pazarlama stratejisi, yenilik yönetimi ve ilişki pazarlaması alanlarını kapsamaktadır. Şimdiye kadar yürüttüğü araştırmalar, dört ana araştırma alanına odaklanmaktadır: rekabetin olumsuz ve olumlu etkileri, rekabetin ve işbirliğinin ikili doğası, gelişmekte olan pazarlarda yenilik ve girişimcilik, pazarlama ve yenilikle ilgili kararların finansal sonuçları. Uluslararası İşletme Çalışmaları, Pazarlama Araştırmaları Uluslararası Dergisi, Ürün İnovasyon Yönetimi Dergisi ve Pazarlama Bilimleri Akademisi Dergisi gibi önde gelen dergilerde yayın yapmıştır. 2019 TÜBİTAK Teşvik Ödülü, 2019 Türkiye Bilimler Akademisi Üstün Genç Öğretim Üyesi Ödülü, 2006 Akademi Pazarlama Bilimi Jane Fenyo En İyi Öğrenci Araştırma Ödülü ve 2005 PDMA Doktora Tezi Önerisi Yarışması gibi birçok ödül kazanmıştır. Ayrıca araştırmaları için FP7 Marie Curie Programı, Ürün Geliştirme Yönetimi Derneği, İş Pazarları Araştırma Enstitüsü (PennState) ve Uluslararası Ticaret Enstitüsü ve Unilever gibi kurumlardan dış destek sağlamıştır.

Eğitim

2006,

Doktora, Michigan Eyalet Üniversitesi

2002,

Yüksek Lisans, Boğaziçi Üniversitesi

2000,

Lisans, Orta Doğu Teknik Üniversitesi

Bağlantılar

Google Scholar